بسته بندی ماهی و میگو، کارآفرینی در صنعت شیلات

بسته بندی ماهی و میگو، کارآفرینی در صنعت شیلات

بسته بندی ماهی و میگو از جنبه هایی مهمترین بخش فرآیند عرضه آبزیان در بخش پایین دستی صنعت شیلات می باشد. با وجود دلایل بسیار بر رونق و سو آور بودن بسته بندی شیلات و فرآورده های جانبی آن اما این بخش از صنعت شیلات رشد کافی نداشته و همچنان فضای لازم برای این کار و کارآفرینی و نو آوری در این مسیر وجود دارد.

خوشبختانه امروزه دستگاه های بسته بندی بسیاری برای راه اندازی کسب و کار بسته بندی آبزیان وجود دارد که در ابعاد مختلف و حجم تولید های گوناگون توسط گشتا صنعت اصفهان به بازار عرضه می شود. وجود نیروهای خبره و متخصص در حوزه صنعت بسته بندی و البته مشاوره رایگان و سابقه طولانی در تولید و عرضه دستگاه بسیار شما را در کسب و کار پیش خواهد برد.

جهت خرید و یا استعلام قیمت هریک از انواع دستگاه و اخذ مشاوره رایگان با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

چرا ماهی و میگو به سرعت فاسد می شوند؟

ماهی و میگو و محصولات عمل آوری شده آنها به دلیل غنی بودن از پروتئین ها، ویتامین های محلول در چربی و اسید های چرب امگا 3 توجه زیادی به خود معطوف داشته ولی این محصولات بسیار فساد پذیر بوده و معمولا سریعتر از سایر فرآورده های گوشتی فاسد می شوند که این مسئله به دلیل ترکیب شیمیایی آنها و فعالیت باکتری هاست که از عوامل فساد مواد غذایی هستند.

سرعت فساد و ماندگاری ماهیان می تواند تحت تاثیر عوامل گوناگون باشد. فساد آبزیان در نتیجه تغییرات ایجاد شده ناشی از اکسیداسیون چربی ها، واکنش های ایجاد شده ناشی از عملکرد آنزیم های موجود در بدن ماهی و فعالیت متابولیکی ناشی از میکروبها می باشد.

همچنین پروتئین های با کیفیت بالا، ترکیبات ازت دار غیر پروتئینی و چربی های غیر اشباع فرآوان موجود در عضلات ماهی در سرعت فساد پذیری آنها نقش دارند.

چرا ماهی و میگو به سرعت فاسد می شوند؟

مشتریان چه عواملی را برای خرید ماهی و میگو در نظر می گیرند؟

عواملی مانند کیفیت و تازگی و بهداشتی بودن محل توزیع بیشترین نقش را در تصمیم خرید ماهی و میگو را داشتند. معمولا افراد اطلاعات نسبتا خوبی در مورد فساد پذیر بودن آبزیان مخصوصا ماهی و میگو را دارند به همین دلیل با ترجیحات خاصی به سراغ این محصول میروند از جمله آنکه علاوه بر بهداشتی بودن تمامی محیط عرضه آبزیان ، افراد بیشتر تمایل به خرید ماهی و میگو و سایر فرآورده های آبزیان بصورت کاملا بسته بندی شده و بهداشتی را دارند مصرف کنندگاه آبزیان بسته بندی شده خواهان درج ارزش غذایی و افزایش توانایی مدت نگه داری بسته، درج زمان تولید، کد بهداشتی و داشتن برچسب معتبر و اطلاعات در مورد طبخ آبزیان و راحت باز شدن بسته بندی هستند.

نقش بسته بندی در فروش ماهی و میگو؟

از تمامی عوامل بازاریابی که بر این امر موثرند بسته بندی دارای نقش و اهمیت ویژه ای است بطوریکه بسته بندی وظیفه ارائه یک تصویر ذهنی مطلوب از کالا را بر عهده دارد و خریدار را بی درنگ به خود جلب نموده و بصورت یک عامل موثر او را ترغیب به خرید می نماید.

آبزیان به دلیل خواص ویژه ای چون فساد پذیری ، حجم زیاد بهره برداری ، وجود آب زیاد در ساختمان شیمیایی آنها و تنوع تولید و مصرف کنندگان و همچنین زمان محدود تولید و بهره برداری به فرآیند بسته بندی بیشتر نیازمندند.

به روشهای بسار خاص و البته موثر و ارزان قیمتی می توان محصولاتی را با بسته بندی بسیار قابل توجه و بهداشتی به بازار عرضه کرد. در برخی از این روشهای بسته بندی ماهی و میگو برای ارائه و فروش روزانه و در برخی دیگر میتوان برای مدت بیشتری ماهی و میگو را در بسته بندی نگه داشت البته در تمام این موارد عامل محیطی نقش بسار زیادی در سلامت محصول دارد.

با چه دستگاه هایی می توان ماهی و میگو را بسته بندی کرد؟

برای بسته بندی ماهی و میگو می توان از روشهای مختلفی استفاده کرد که کاملا بستگی به بازار ی دارد که می خواهیم محصول را برای آن عرضه کنیم و البته اینکه آیا ما محصولات فراوری شده ای را برای برای عرضه داریم یا خیر چرا که بسته بندی محصولات فرآوری شده مانند میگو  تا حدی متفاوت از میگوی تازه است و البته زمانی که ماهی را بصورت کنسرو ماهی بخوهیم ارائه کنیم باز شرایط بسته بندی متفاوت خواهد بود.

در ادامه با تعدادی از دستگاه های بسته بندی ماهی و میگو آشنا می شویم:

  1. دستگاه بسته بندی پر کن ماهی و میگو
    برای پر کردن بسته هایی با حجم مشخص از دستگاه بسته بندی پر کن استفاده می شود. از مزیت های این دستگاه ارائه محصواتی مانند میگو یا ماهیان با ایعاد کوچکتر در بسته های چند کیلویی در بازار است.
  2. دستگاه وکیوم بسته بندی ماهی و میگو
    یکی از بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه ها برای بسته بندی ماهی و میگو در همه ابعاد و مخصوصا ماهی و میگو تازه با ماندگاری بلند مدت استفاده از دستگاه وکیوم بسته بندی است که هم برای عرضه محصولات تازه و همچنین عرضه محصولات بصورت یخ زده یکی از بهترین انتخاب هاست. این دستگاه هم در مقیاس خانگی و هم در مقیاس های صنعتی به عنوان انتخاب اول صنایع بسته بندی است.البته این محصولات ویژگی های دارد که باعث تخلیه هوای داخل بسته و ایجاد محیط خلا و تزریق گاز برای ماندگاری بلند مدت محصول است.
  3. دستگاه تاریخزن
    برای درج تاریخ تولید و انقضا و قیمت می توان از دستگاه تاریخزن استفاده کنیم. البته دستگاه های دیگری برای درج اطلاعات بیشتر روی محصول وجود دارد که ترجیح بر این است بیشتر اطلاعات در زمان طراحی بسته بروی آن چاپ شود.

قیمت دستگاه بسته بندی ماهی و میگو

برای خرید دستگاه بسته بندی ماهی و میگو بهترین روش ارتباط با کارشناسان گشتا صنعت اصفهان و استفاده از مشاوره رایگان است. این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی باعث ایجاد یک نگاه روشن نسبت به کسب و کار و آشنایی بیشتر با بازار می شود.

قیمت دستگاه های بسته بندی بستگی به اینکه در چه میزان حجم تولیدی قصد تولید و عرضه به بازار را دارید از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود که قیمت های آنها نیز طبعا متغییر خواهد بود البته تغییرات نرخ ارز نیز از دلایل عمده ثابت نبودن قیمت هاست.

جهت خرید و یا استعلام قیمت هریک از انواع دستگاه و اخذ مشاوره رایگان با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *