دستگاه دوخت گونی و کیسه

دستگاه دوخت گونی و کیسه

در ادامه فرایندهای بسته بندی، یکی از مهم ترین مراحل عبارت است از دوخت گونی یا کیسه مورد استفاده برای بسته بندی مواد تولید شده که این مواد می‌توانند محصولات غذایی، دانه های خوراکی، کود شیمیایی و سایر مواد شیمیایی دیگر باشند.

جهت استعلام قیمت دستگاه دوخت گونی و کیسه، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

در این مقاله شرکت خدمات مهندسی گشتا صنعت اصفهان می خواهد شما را با دستگاه های دوخت گونی و کیسه آشنا کند. لذا چنان‌چه قصد سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه بسته بندی کامل مواد تولیدی را دارید به شما توصیه می‌کنیم این پست را نیز با دقت مطالعه کنید و پس از بررسی دقیق جوانب و ویژگی های دستگاه های دوخت کیسه و گونی، اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه نمایید.

دستگاه دوخت گونی و کیسه چیست؟

این دسته از ماشین آلات از خانواده دستگاه دوخت می باشند که برای بسته بندی انواع کیسه ها و گونی های محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با برخوداری از توان دوخت بسیار عالی خود، موجب ایحاد بسته هایی با کیفیت بالا می شوند.

دستگاه دوخت گونی و کیسه چیست؟

حوزه های متنوعی هستند که از دستگاه های دوخت سرکیسه استفاده می کنند که بیشترین حوزه برای حبوبات، غلات، برنج و سایر محصولات مشابه می باشد.

طرز کار دستگاه دوخت سرکیسه

روش کار دستگاه های دوخت گونی، بسیار آسان و شبیه به چرخ خیاطی های معمولی است. بدین ترتیب که یک سوزن به صورت عادی بالا و پایین می رود و با نخ مخصوص اقدام به دوخت و دوز می کند. این عمل در دستگاه های دوخت صنعتی به صورت کاملاً اتوماتیک و در دستگاه های دوخت دستی با کمک دست انجام می شود.

موارد استفاده از دستگاه دوخت کیسه و گونی

از دستگاه‌های دوخت کیسه و گونی برای مصارف گوناگون بسته بندی محصولات فله‌ای خوراکی و غیر خوراکی استفاده می‌شود. جنس این کیسه ها از پلاستیک، پارچه، کاغذ و … است که می توانند موادی مثل آرد، برنج، قند و شکر، آجیل، خشکبار، حبوبات و همچنین اقلام غیر خوراکی مثل کود شیمیایی، ماسه و … را با سرعت بسته بندی کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت دوخت سرکیسه ارتباط مستقیمی با کیفیت خود محصول بسته بندی شده دارد.

ویژگی ها و سرعت دستگاه دوخت سرکیسه دستی

همان طور که می دانید، در صنعت بسته بندی یکی از عوامل تعیین کننده، سرعت بسته بندی است که طبیعتاً در دستگاه های دوخت سر کیسه به روش دستی از سرعت پایینی برخوردار است. اما در سوی دیگر دستگاه های دوخت سرکیسه به روش اتوماتیک از سرعت بسیار بالایی برخوردارند و نیاز به دخالت اپراتور ندارند.

دستگاه های دوخت سر کیسه که به روش دستی فعالیت می کنند، به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می شوند؛ که سرعت هر یک با دیگری فرق می‌کند. معمولاً دستگاه های دوخت با اندازه کوچک و دستی به طور متوسط در هر شیفت کاری حدود ۵۰۰ کیسه با ابعاد کیسه برنج را می دوزند؛ در حالی که دستگاه‌های دوخت سر کیسه در سایز بزرگ می توانند در هر شیفت کاری حدود ۱۵۰۰ کیسه از همان نوع را سردوزی کنند. البته این اعداد تقریبی هستند و با توجه به شرایط کارگاهی و نوع محصول شما متفاوت خواهند بود.

انواع دستگاه های دوخت سر کیسه یا گونی

انواع دستگاه های دوخت سر کیسه یا گونی

معمولاً دستگاه های دوخت سر کیسه به دو روش تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • دستگاه دوخت سر کیسه به روش دستی
  • دستگاه دوخت سرکیسه به روش صنعتی (اتومات)

دستگاه دوخت سر کیسه به روش دستی

در دوخت سر کیسه به روش دستی باید دست نیرویی اعمال کند و سپس از طریق فشار دادن دکمه، فرایند بسته بندی و دوخت انجام شود. این روش برای تولیدی های کوچک و فضاهای محدود مناسب است.

مزیت اصلی روش دستی دوخت سر کیسه سیّار بودن دستگاه و سرعت زیاد دوخت سرکیسه در مدت زمان کوتاه است. به طور خلاصه این دستگاه عملکردی شبیه به یک چرخ خیاطی دارد. توجه داشته باشید که در پایان دوخت سر کیسه، یا نخ اضافی به صورت خودکار بریده می شود و یا این کار باید به وسیله خود اپراتور و با دست انجام شود که طبیعتاً نسبت به روش قبل از سرعت کم‌تری برخوردار است.

دستگاه دوخت سر کیسه به روش صنعتی

همان طور که از اسم این دستگاه نیز پیداست، در این دستگاه فرآیند بستن کیسه و گونی به صورت کاملاً خودکار و بدون دخالت اپراتور انجام می شود. از این روش در تولیدی های بزرگ مواد غذایی و کارخانجات بزرگ استفاده می شود. این دستگاه با پلمپ کردن کامل سرکیسه ها از ورود مواد آلاینده، رطوبت و سایر عوامل خارجی به داخل کیسه جلوگیری به عمل می آورد.

این دستگاه از این قابلیت برخوردار است که فرآیند دوخت را به صورت تک، ۲ تایی، چهارتایی و زنجیره‌ای انجام دهد. همچنین مقدار عرض دوخت گونی یا کیسه به صورت اتومات قابل تنظیم است. در پایان فرایند دوخت سر کیسه به روش صنعتی، نخ اضافی به صورت کاملاً خودکار بریده می‌شود.

قیمت دستگاه های دوخت گونی

معمولاً قیمت دستگاه های دوخت سر گونی و سرکیسه با هم متفاوت هستند و بر اساس گستردگی تولیدات و حساسیت و اهمیت موادی که قرار است بسته بندی شوند، بازه‌های قیمتی متفاوتی دارند. این دستگاه ها بر اساس استانداردهای تعریف شده می توانند انواع کیسه و گونی‌های کنفی، پارچه‌ای، پلاستیکی، مقوایی و … را سردوزی کنند.

قیمت دستگاه های دوخت گونی

توجه داشته باشید که قیمت تمام شده دستگاه‌های دوخت گونی بر اساس کشور سازنده، اعتبار برند سازنده، فصل خرید شما و همچنین فناوری به کار رفته در آنها متفاوت است. البته گاهی اوقات قوانین مالیاتی و گمرکی کشورمان نیز در نوسان قیمت دستگاه‌های دوخت سرکیسه بی‌تأثیر نیست.

چرا دستگاه دوخت سرکیسه گشتا صنعت اصفهان را توصیه می کنیم؟

شرکت گشتا صنعت اصفهان با تکیه بر دانش فنی و نیروی انسانی متخصص، یکی از شرکت های پیشگام در زمینۀ تأمین دستگاه‌های دوخت سر کیسه و سر گونی برای بسته بندی مواد مختلف می باشد.

شما مشتریان گرامی که قصد تجهیز و راه اندازی کارگاه بسته‌بندی دارید، می توانید با توجه به اطلاعات اولیه اعم از اطلاعات مربوط به نیروی انسانی، فضای کارگاهی، نوع و حجم تولید، از خدمات مشاوره ای تیم متخصصین شرکت گشتا صنعت اصفهان برخوردار شوید و نسبت به راه اندازی یک کسب و کار خانگی یا در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی زودبازده اقدام نمایید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *