دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره از گروه ماشین آلات بسته بندی است که می تواند در تناژ کم تا زیاد برای مشاغل کوچک و خانگی تا صنایع بزرگ در فرآیند اقتصادی وجود دارد و به ارائه غذاهای تازه و نگهداری بلند مدت آنها کمک می‌کنند، در کانون توجه بسیاری از مراکز اقامتی و تولیدکنندگان مواد غذایی آماده قرار گرفته است. دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره، قابلیت بسته بندی انواع مواد غذایی، از جمله غذای آماده، ساندویچ، سالاد، کیک، انواع نوشیدنی، انواع دسر و … در سایزهای مختلف را دارد.

الزامات این دستگاه‌ها بیشتر متوجه مسائل بهداشتی و حفظ مواد مغذی و ارزش غذایی موجود در مواد غذایی می‌باشد. به همین دلیل دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. لذا در صورتی که قصد تولید و بسته بندی مواد غذایی تک نفره را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقالۀ شرکت گشتا صنعت اصفهان را با دقت مطالعه کنید.

برای خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

مواد قابل بسته بندی به وسیله دستگاه های بسته بندی تک نفره

به طور کلی، مواد غذایی از جمله انواع روغن‌ها، رب‌ها، انواع ادویه‌ها، انواع نوشیدنی‌ها، انواع سس، انواع چاشنی‌ها، انواع ترشی‌جات، انواع دسرها، سالادها، سبزیجات، عسل، شکر و نظایر آنها که می‌توانند به صورت مایع رقیق، مایع غلیظ یا جامد باشند را می‌توان به وسیله دستگاه‌های بسته بندی تک نفره، بسته بندی و راهی بازار کرد.

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره

برای بسته بندی مواد غذایی بصورت تک نفره از دستگاههای مختلفی استفاده می شود که غالبا برای تولید محصولات مختلف برای کاربردهای مختلف است.برای درک بهتر این موضوع نگاهی به اواع دستگاه بسته بندی می اندازیم:

دستگاه بسته بندی ساشه ای

مهم‌ترین دستگاه های بسته بندی محصولات تک نفره، دستگاه بسته بندی ساشه است که می‌تواند به صورت دستگاه بسته بندی ساشه پودری، دستگاه بسته بندی ساشه مایع و دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی باشد و یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای بسته بندی تک نفره محصولات غذایی می‌باشد.

  • دستگاه بسته بندی ساشه مایع:  برای بسته بندی انواع مایعات، مثل عسل، آبلیمو، روغن زیتون و مواد دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود.
  • دستگاه بسته بندی ساشه پودری: برای بسته بندی ادویه‌جات، قهوه، کاکائو، کافی میکس، مواد دارویی و شیمیایی پودری استفاده می‌شود.
  •  دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی: نیز برای بسته بندی محصولات گرانولی و دانه‌ای مثل شکر استفاده می‌شود.

دستگاه بسته بندی ساشه، می‌تواند بسته‌ها را به صورت مدادی، سه طرف دوخت و چهار طرف دوخت بسته بندی کند.

دستگاه بسته بندی ساشه ای

دستگاه بسته بندی سیل 

برای انواع مواد غذایی دارویی و شیمیایی تک نفره در ظروفی با سایزهای مختلف دستگاه بسته بندی سیل به کار می‌رود. این دستگاه‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. دستگاه بسته بندی سیل حرارتی
  2. دستگاه بسته بندی سیل القایی

در دستگاه سیل حرارتی، برای مسدودسازی بسته بندی‌ها از گرما استفاده می‌شود؛ که گرما به وسیله یک المنت برقی ایجاد می‌شود. در دستگاه‌های بسته بندی سیل القایی نیز تولید گرما به وسیله امواج القایی صورت می‌پذیرد.

دستگاه‌های سیل حرارتی می‌توانند به صورت دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشند و دستگاه‌های سیل القایی در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته و عرضه می‌شوند.
البته در این زمینه دستگاه های ترموفرمینگ هم هستند که تمامی مراحل بسته بندی، از جمله تولید ظرف، پُر کردن ظرف، بستن درب ظرف و برش و جداسازی ظروف را به روش فرم- فیل- سیل انجام می‌دهند.

دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ، به صورت تمام اتوماتیک هستند و در مقایسه با دستگاه های بسته بندی سیل حرارتی از قیمت بالاتری برخوردارند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها نیز بالاتر است. به همین دلیل ما در مقایسۀ بین دستگاه های بسته بندی سیل حرارتی و دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ، به شما دستگاه های بسته بندی سیل حرارتی را توصیه می‌کنیم.

دستگاه بسته بندی سیل

دستگاه بسته بندی پیلوپک

یکی دیگر از تکنیک های بسته بندی مواد غذایی تک نفره، استفاده از دستگاه بسته بندی پیلوپک یا دستگاه بسته بندی افقی است. برای بسته بندی برخی از محصولات تک نفره، مثل قند، انواع شکلات و گز کاربرد دارد. این دستگاه طولی در حدود ۴ متر، پهنای ۸۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متر دارد و می‌تواند به دو صورت مکانیکی و PLCدار طراحی و عرضه شود.
دستگاه بسته بندی پیلوپک در دو مدل فتوسل دار و فاقد فتوسل ساخته شود؛ که نوع نخست برای بسته بندی محصولاتی مناسب است که سلفون بسته بندی چاپ شده دارند و نوع دوم برای سلفون‌های بدون چاپ با وضعیت رگباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آپشن های قابل نصب

متقاضی می‌تواند با توجه به گستردگی کسب و کار و تناژ تولیدی مورد انتظار، نسبت به اضافه کردن آپشن‌های زیر به دستگاه در زمان ثبت سفارش اقدام نماید:

قابلیت های فنی دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

  1. مجهز به سامانۀ HMI و PLC برای کنترل عملکرد دستگاه (منوی فارسی و انگلیسی)
  2.  مجهز به چشم الکترونیکی جهت تنظیم طول بسته
  3.  مجهز به سیستم PID برای تنظیم حرارت
  4.  دارای فیدر و بدنۀ تمام استیل ضد زنگ
  5.  قابلیت کنترل سرعت به وسیلۀ اینورتر
  6.  لفاف بسته بندی از جنس ترسبافون، متالایز، سلفون صدفی، فویل لمینت شده، یا کاغذ آلومینیوم
  7.  دارای سیستم توزین (توزین حجمی با عملکرد الکترومکانیک)

قیمت دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

همان‌طور که می‌دانید، محصولات تک نفره همواره مورد تقاضای مراکز اقامتی، رستورانی، تدارکات هواپیمایی و راه آهن، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و … قرار دارند. این نیاز فزاینده به محصولات تک نفره، طبیعتاً باعث افزایش تقاضا برای دستگاه های بسته بندی محصولات تک نفره نیز می‌شود و به همین دلیل این دستگاه ها همواره مورد نیاز بسیاری از مراکز فوق هستند. قیمت دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره، با توجه به نوع بسته بندی مورد انتظار، سطح اتوماسیون مورد انتظار، کیفیت قطعات و نوسانات نرخ ارز تعیین می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، چنان‌چه قصد ورود به کسب و کار پر رونق بسته بندی مواد غذایی و تک نفره را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از گالری محصولات شرکت گشتا صنعت اصفهان در وب سایت این شرکت و یا با مراجعۀ حضوری به دفتر مرکزی این شرکت، تجهیزات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و برای در پیش گرفتن یک کسب و کار پُررونق، زودبازده و ایمن، صفر تا صد فرایند طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش تجهیزات بسته بندی محصولات تک نفره را به گشتا صنعت اصفهان واگذار کنید.

برای خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط:

دستگاه بسته بندی تک نفره عسل

دستگاه بسته بندی ژل ضدعفونی و الکل تک نفره

دستگاه بسته بندی ترشی تک نفره

دستگاه بسته بندی لواشک پذیرایی

دستگاه بسته بندی عسل قاشقی

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *