دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفره ساشه ای

بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره با دستگاه ساشه

دستگاههای بسته بندی خشکبار تک نفره از گروه ماشین آلات بسته بندی است که خشکبار را بصورت ساشه بسته بندی می کند. و امروزه یکی از اقتصادی ترین روش های درآمد زایی و کارآفرینی برای بسته بندی خشکبار در ابعاد کوچک است.

اهمیت و ضرورت مصرف خشکبار و مغز آجیل‌جات به ویژه در بین کودکان و سالمندان از یک سو و تغییر فرهنگ غذایی جامعه به سمت استفاده از مواد غذایی مفید و پرکالری از سوی دیگر باعث شده که امروزه خشکبار در کانون توجه بسیاری از خانواده های ایرانی قرار بگیرد.

از سوی دیگر افزایش نگران کنندۀ مواد غذایی به ویژه انواع خشکبار و آجیل باعث روی آوردن خانوارها به سمت استفاده از مقادیر کم با بسته بندی های شکیل و مدرن از جمله بسته بندی های تک نفره شده است.

به همین دلیل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی گشتا صنعت اصفهان با بررسی دقیق نیاز روز جامعه، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه‌های ساشه زن برای بسته بندی تک نفره انواع خشکبار و مغز آجیل نموده است.
بنابراین چنانچه قصد سرمایه گذاری و اشتغال زایی در زمینه فرآوری و بسته بندی خشکبار و مغز آجیل را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در فاز مطالعاتی خود، این مقاله تخصصی شرکت گشتا صنعت اصفهان را نیز با دقت مطالعه فرمایید.

برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09131197075 تماس بگیرید.

دستگاه بسته بندی تک نفره ساشه 

بسته بندی ساشه‌ای تک نفره مواد غذایی رایج ترین نوع بسته بندی برای انواع مواد خوراکی گرانولی، پودری و مایع است. دستگاه ساشه زن که زیر مجموعه دستگاه پر کن جامدات نیز از آن یاد می شود یک دستگاه بسته بندی چند کاره به حساب می‌آید که از آن برای بسته بندی انواع محصولات بهداشتی و غذایی تک نفره استفاده می‌شود.

تجهیزات جانبی دستگاه بسته بندی ساشه‌ای خشکبار

  1.  سامانۀ سنجش حجم
  2.  سامانۀ پر کن
  3.  موتور
  4. پیستون
  5.  سامانۀ PLC (جهت کنترل حرارت در زمان سیل کردن)
  6. صفحه نمایش لمسی (برای نظارت بر عملکرد دستگاه و انجام تنظیمات آن)

این دستگاه دارای انواع مختلفی است که چگونگی عملکرد آنها با هم متفاوت می‌باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌ترین وجه تمایز دستگاه های بسته بندی تک نفره خشکبار بر اساس تعداد نازل‌های آنها انجام می‌شود.

تعداد نازل‌های دستگاه بسته بندی ساشه‌ای خشکبار تک نفره بر اساس مقیاس کسب و کار و چشم انداز تدوین شده در طرح توجیهی مشتری تعیین می‌شود و به عنوان یک آپشن بر عهدۀ سفارش دهنده واگذار شده است. البته باید به نوع خشکبار نیز دقت کرد که حجم دانه های آن چقدر است چرا که در این مورد می توان از دستگاه ساشه مدادی و یا دستگاه بسته بندی گرانول استفاده کرد.

کارکرد دستگاه بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره

دستگاه های بسته بندی خشکبار به صورت ساشه‌ای و تک نفره در دو مدل اصلی طراحی و ساخته می‌شوند:

  1.  گروهی که از بسته های ساشۀ آماده استفاده می‌کنند و ساشه به صورت پاکتی پس از پر شدن از سر دوخته می‌شوند.
  2. گروهی از دستگاه‌ها که بسته های ساشه ابتدا به صورت ورق‌های رول هستند و پس از پر شدن، پیرامون آنها دوخته می‌شود.

در مورد گروه اخیر، که در آن ساشه‌ها به صورت ورق‌های رول شده هستند، ابتدا رول‌ها باید به شکل صحیح بر روی دستگاه قرار بگیرند. سپس اطلاعات محصول بر روی رول ها درج می‌شود. در مرحله بعد رول‌ها به وسیله تیغه های تیز دستگاه از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شوند.

بدین ترتیب رول‌ها قسمت پشت و روی ساشه را تشکیل خواهند داد. در مرحله بعد، هر قسمت از ورق به بسته های یک نفره تفکیک می‌شود؛ که این کار به وسیله برش مخصوص صورت می‌پذیرد. حالا ورقه‌های تکه شده با دقت کنار یکدیگر قرار گرفته و برای پر شدن آماده می‌شوند.

در مرحله بعد بسته بندی از فرآورده پُر شده و تمام پیرامون آن به وسیله حرارت دوخته و بسته بندی کامل می‌شود.
اگر بسته بندی مدادی مد نظر شما باشد، تنها یک طرف پاکت دوخته می‌شود. از آنجا که بسته‌ها به وسیله حرارت بسته بندی شده‌اند، لذا به هم اتصال دارند. بنابراین برای جدا کردن بسته‌ها، لازم است از تیغ‌های بُرنده مخصوص استفاده شود.

کارکرد دستگاه بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره

انواع دستگاه های بسته بندی خشکبار تک نفره بر اساس تعداد نازل ها

به طور کلی دستگاه های بسته بندی تک نفره خشکبار به صورت ساشه می‌توانند تک نازل و یا چند نازل باشند.

  1. دستگاه های بسته بندی کنندۀ خشکبار تک نفرۀ تک نازل، به صورت ایستاده هستند و بازده عملکرد آنها بر اساس نوع خشکباری که باید بسته بندی شود، تغییر می‌کند. ولی به طور کلی هر نازل می‌تواند در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۳۰ بسته بندی تولید کند، که این بازده برای دستگاه‌های بسته بندی تک نازل مناسب است.
  2.  دستگاه های بسته بندی خشکبار تک نفره چند نازل قرار دارند که معمولاً از بسته بندی های رول استفاده می‌کنند. این رول های بسته بندی، هم‌زمان با پُر شدن دوخته می‌شوند، طبیعی است که عملکرد دستگاه‌های ساشه زن چند نازل با توجه به تعداد نازل های آنها افزایش پیدا می‌کند.

قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره

از آنجا که متداول ترین دستگاه برای بسته بندی تک نفره خشکبار، دستگاه های ساشه زن هستند، لذا این دستگاه ها از بالاترین حجم تقاضا در بازار برخوردارند. گذشته از عواملی از جمله تعداد نازل، آپشن های مورد نظر مشتری، نوسانات نرخ ارز (که به طور مستقیم بر روی قطعات وارداتی دستگاه تأثیرگذار هستند)، فصل تقاضا برای خرید دستگاه بسته بندی ساشه‌ای خشکبار تک نفره، و …، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در قیمت نهایی دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفره تأثیرگذارند.

از جمله این عوامل می‌توان به اضافه شدن دستگاه لیبل زن حرارتی و سیستم تزریق گاز نیتروژن اشاره کرد.
لذا با توجه به تعداد نازل های مورد نظر و دستگاه های لیبل زن و سایر سیستم‌هایی که نیاز به همراه بودن با دستگاه بسته بندی خشکبار دارند، می‌توانید مناسب‌ترین قیمت برای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفره خود را از شرکت گشتا صنعت اصفهان جویا شوید.

سخن پایانی

دستگاه های بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره با دستگاه ساشه مهم‌ترین دستگاه های بسته بندی خشکبار و مغز آجیل هستند. بنابراین چنانچه در زمینه فرآوری، تولید و بسته بندی انواع خشکبار و مغز آجیل فعالیت می‌کنید، می‌توانید مناسب ترین دستگاه های بسته بندی خشکبار تک نفره را از شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی گشتا صنعت اصفهان دریافت نمایید و به یک کسب و کار پُر رونق در این زمینه دست پیدا کنید. لذا پیشنهاد می‌کنیم فرایند طراحی، تولید، نصب، راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور را به شرکت خدمات مهندسی گشتا صنعت اصفهان واگذار نمایید.

برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09131197075 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

دستگاه بسته بندی داروهای گیاهی

دستگاه بسته بندی پاپ کرن

دستگاه بسته بندی ذرت

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *