دستگاه بسته بندی عمودی

دستگاه بسته بندی عمودی

بخش عمده ای از موادی که نیاز به بسته بندی دارند، مواد گرانولی یا مواد دانه ای هستند که نمی توان آنها را با انتقال از روی نوار نقاله و به صورت افقی بسته بندی کرد. بنابراین بسته بندی مواد گرانولی دارای یک ساختار و پلتفرم جداگانه‌ای است که ضمن رعایت کیفیت مواد غذایی، یک فرایند بسیار سریع، مطمئن و دارای نیاز به کم‌ترین نیروی انسانی به شمار می آید.

شرکت خدمات مهندسی گشتا صنعت اصفهان در این مقاله می خواهد شما را با دستگاه های بسته بندی عمودی آشنا کند. بنابراین چنان‌چه قصد سرمایه گذاری و یا هر نوع فعالیت دیگری در زمینه بسته بندی مواد غذایی و به ویژه مواد گرانولی را دارید، به شما توصیه می کنیم این پست را با دقت تا انتها مطالعه کنید.

جهت استعلام قیمت دستگاه بسته  بندی عمودی، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131197055 تماس حاصل نمایید.

دستگاه بسته بندی عمودی چیست؟

به انواع دستگاه بسته بندی که به صورت ایستاده اقدام به بسته بندی محصولات می نماید دستگاه بسته بندی عمودی گفته می شود. این دسته از ماشین آلات برای ایجاد پک هایی از محصولات پودری، گرانولی و مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه بسته بندی عمودی چیست؟

تنوع بالایی در این دسته از ماشین آلات وجود دارد و تقریبا می توان گفت که تمامی حوزه های تولید را پوشش می دهد. در هر صنعت و تولیدی می توانید رد پای دستگاه هایی که به صورت کاملا عمودی عمل بسته کردن محصولات را انجام می دهند مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی عمودی برای چه مواد غذایی مناسب است؟

برای بسته بندی مواد خوراکی دانه ای، از قبیل برنج، چای، حبوبات، ادویه جات، قند و شکر، نمک، خشکبار، آجیل و … و همچنین مواد غیر خوراکی مثل کودهای شیمیایی، از دستگاه بسته بندی عمودی استفاده می شود.

در دستگاه بسته بندی عمودی از چه نوع لفافی استفاده می شود؟

دستگاه بسته بندی عمودی قابلیت استفاده از هر نوع لفاف از جمله سلفون، مواد پلی استر، فویل آلومینیوم، مقوا، کیسه پارچه ای، گونی، نایلون و … را دارد.

مزیت دستگاه بسته بندی عمودی

گذشته از مواردی که در بالا اشاره شد، دستگاه بسته بندی عمودی دارای مزیت های زیادی می باشد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. سرعت سرعت بالای بسته بندی مواد غذایی
  2. کاهش بسیار چشمگیر ضایعات مواد غذایی
  3. بسته بندی زیبا و مشتری پسند
  4. سازگاری بسته بندی با مقدار سفارش شدۀ مشتری
  5. دخالت کم‌ترین نیروی انسانی در فرایند بسته بندی
  6. بسته بندی محصولات با مقیاس های مختلف (گرم، کیلو، …)
  7. جلوگیری از نفوذ هوا به داخل بسته بندی
  8. مورد تأیید استانداردهای بهداشتی

مشخصات فنی دستگاه بسته بندی عمودی

  • امکان تولید بسته بندی های سایز متغیر
  • عملکرد دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک
  • قابلیت تزریق گاز نیتروژن به داخل بسته بندی به منظور افزایش ماندگاری آن
  • امکان تنظیم پیمانه دستگاه و تنظیم وزن بسته بندی
  • دارای مزیت های عملیاتی از قبیل راندمان بالا، عملکرد راحت و اتوماسیون
  • قیمت مناسب به همراه خدمات پس از فروش

نحوه کار دستگاه بسته بندی عمودی

دستگاه های بسته بندی عمودی مشتمل بر دو فرآیند اصلی هستند که هر یک از این دو فرایند دارای یک سری زیرفرایندهای دیگری نیز می باشند. این دو فرایند اصلی عبارتند از سیستم توزین و سیستم پکینگ.

نحوه کار دستگاه بسته بندی عمودی

در سیستم توزین مواد بسته بندی شونده مطابق با وزن هر بسته مورد وزن کشی دقیق و چند مرحله ای قرار می گیرند تا بسته بندی‌ها دقیقاً مطابق با مقادیر خواسته شده انجام شوند. پس از مرحله توزین، نوبت به مرحله پکینگ یا بسته بندی می رسد. بدین ترتیب که مواد وارد یک مخزن فلزی موسوم به باکت می شوند و و از آنجا بر اساس وزنی که برای بسته بندی ها در نظر گرفته شده، وارد محفظه بسته بندی می شوند و پس از آن بسته بندی مسدود سازی شده و پس از درج اطلاعات و تاریخ تولید، از دستگاه خارج می‌شوند.

برخی از مواد غذایی به منظور ماندگاری بیشتر نیاز به تزریق گاز نیتروژن به درون بسته بندی نیز دارند که این اتفاق در قسمت پکینگ دستگاه می افتد.

لازم به یادآوری است که هر قدر سیستم توزین از عملکرد بهتری برخوردار باشد، وزن بسته های پایانی از دقت و زیبایی بالاتر و سرعت بسته بندی بیشتری برخوردار خواهند بود.

دستگاه بسته بندی عمودی توزین دار

دستگاه بسته بندی توزین دار یکی از مرغوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی در تمامی بازارهای داخلی و خارجی به حساب می آید که از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

هر چند بیشترین کاربرد دستگاه توزین دار بسته بندی در صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی است، اما امروزه با افزایش بی رویه قیمت مواد غذایی از جمله حبوبات و برنج، استفاده از دستگاه بسته بندی عمودی توزین دار بیش از پیش رواج پیدا کرده است؛ چرا که از دقت بالایی برخوردار است و هزینه های ناشی از اتلاف مواد غذایی را به کم‌ترین میزان ممکن می رساند.

عوامل مهم برای خرید دستگاه بسته بندی عمودی

این نکته را نیز در زمان خرید دستگاه بسته بندی عمودی مورد توجه قرار دهید که دستگاه را با توجه به چشم انداز آتی و نوع موادی که ممکن است وارد فاز بسته بندی شوند انتخاب کنید. چرا که معمولاًبه دلیل استفاده از متریال و قطعات درجه یک به کار رفته در ساخت این نوع دستگاه‌ها، عمر مفید آنها نیز طولانی‌تر خواهد بود و از استهلاک کمی برخوردار خواهند بود. لذا احتمال زیادی وجود دارد که به مرور زمان از این دستگاه برای بسته بندی مواد گرانولی دیگری استفاده شود.

قیمت دستگاه بسته بندی عمودی

قیمت دستگاه بسته بندی عمودی

قیمت دستگاه بسته بندی عمودی بر اساس پارامترهای گوناگونی تعیین می‌شود که عبارتند از:

  1. نوع دستگاه بسته بندی
  2. نوع بسته بندی مورد نظر
  3. امکانات فنی دستگاه بسته بندی
  4. امکان ایجاد خط تولید
  5. توان تولید
  6. مقدار مصرف انرژی
  7. نوسانات نرخ ارز (در مورد قطعات وارداتی)

توجه داشته باشید که عوامل دیگری از قبیل تغییرات فصلی تقاضا برای انواع مواد غذایی و قوانین مالیاتی و گمرکی داخلی کشور که گاه مطرح می شوند، می‌توانند در قیمت تمام شده دستگاه بسته بندی عمودی نقش داشته باشند.

خرید دستگاه بسته بندی عمودی

یکی از موضوعاتی که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، موضوع خرید دستگاه بسته بندی عمودی است. اصول و قواعد خاصی در تهیه کردن این دسته از ماشین آلات وجود دارد که از تولید تا هدفگذاری فروش را شامل می شود.

ماشین آلات عمودی برای تمامی محصولات پودری، گرانولی، دانه ای، مایعات، ساشه ای، حجمی و سایر حالات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند پس در گام اول و قبل از خرید باید مشخص نمایید که حالتی را می خواهید انتخاب نمایید و محصولات خود را به سبکی می خواهید بسته بندی کنید.

خرید دستگاه بسته بندی عمودی

در گام بعدی باید مشخص کنید که می خواهید در چه حوزه ای اقدام به فعالیت نمایید. برخی از تولید کنندگان در منزل اقدام فعالیت خود را پیش می برند و برخی دیگر کارگاهی این کار ار انجام می دهند. در نهایت تعدادی هم به کسب و کار های صنعتی مشغول می شوند و خط تولید خود را در این حوزه پیش می برند.

ماشین آلات هریک از حوزه های گفته شده با یکدیگر متفاوت می باشد و تنها در برخی از موارد از یک دستگاه یکسان استفاده می کنند. این موارد به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و هزینه های زیادی را برای این کار استفاده نمایید.

برای خرید دستگاه بسته بندی عمودی در سایت گشتا صنعت یک بخش با نام مشاوره رایگان وجود دارد که می توانید تمامی سوالات و ابهامات خود را در این قسمت مطرح نمایید و پاسخ کامل و جامع تمامی آنها را دریافت کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله هم اشاره شد، دستگاه بسته بندی عمودی برای بسته بندی انواع مواد خوراکی و غیر خوراکی گرانولی استفاده می شود؛ که به دلیل مجهز بودن به سیستم توزین و همچنین امکان لینک شدن به سیستم های تاریخ زن، لیبل زن و … تقریباً می توانند یک خط بسته بندی کامل برای شما به همراه داشته باشند. بنابراین به همراه داده های مربوط به کسب و کار خود و همچنین چشم انداز توسعۀ آن، با تیم مشاوران فنی شرکت گشتا صنعت اصفهان ارتباط برقرار کنید.

شرکت گشتا صنعت اصفهان با توجه به پشتیبانی فنی قدرتمندی که در زمینۀ سامانه های بسته بندی دارد، می‌تواند در تمامی فرآیندهای طراحی، تولید، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش در خدمت شما صنعتگران عزیز باشد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *